RESTORATİF

Restorative Dentistry

RESTORATİF DİŞ TEDAVİLERİ
Restoratif diş tedavisi, çürük ya da çürük dışı sebeplerden dolayı meydana gelen dişteki sert doku kayıplarının tamir ve tedavi edilmesidir. Hastanın estetik ve fonksiyon kaybını geri kazandıran bir diş tedavisidir.
Her insanın ağız boşluğunda bulunan bakteriler, alınan birçok gıda ile birleşerek ağızda asitlerin oluşmasını sağlar. Bu oluşan asitler iyi bir ağız bakımı ile ağızdan uzaklaştırılamazsa, diş minesi zarar görür ve çürük oluşur. Çürük nedeniyle oluşan boşluklar, oyuklar, kırıklar ve çatlaklar sağlıklı diş dokusu korunarak çeşitli dolgu maddeleriyle onarılırlar.
Dolgu tipinin seçilmesinde kavite lokalizasyonu, genişliği, hastanın oral hijyeni göz önünde bulundurulmaktadır. Birçok dolgu materyali bulunmaktadır bunlar; amalgam, altın, porselen veya diş rengindeki kompozit materyallerdir.
ENDODONTİ
Derin çürükler, dişlerdeki kırık ya da çatlaklar, kök kanalı içerisindeki pulpa dokusunun inflamasyonu ya da enfeksiyonuyla sonuçlanmaktadır. Bu durum endodontik tedavi ihtiyacına neden olmaktadır. Bunun yanında dişte herhangi bir travma olması da endodontik tedavi gereksinimini oluşturabilmektedir. Pulpadaki infalamasyon veya enfeksiyon tedavi edilmediği takdirde zaman içerisinde ağrı ve apse oluşumu gerçekleşmektedir.
Kanal tedavisinde amaçlanan; dişin içinde bulunan enfekte yumuşak ve sert doku artıklarının uzaklaştırılması, dişin içinin ve kök kanallarının dezenfekte edilmesi, bu kanalların çeşitli maddelerle sıkı bir şekilde doldurulmasıdır.
Kök ucunda iltihabın olmadığı durumlarda kanal tedavisi tek seansta bitirilebilir. Kök ucunda enfeksiyonun olduğu durumlarda veya dişin ölü olduğu durumlarda ise kök kanalları içersine özel bir ilaç konularak bir hafta beklenir. İnatçı olgularda bu uygulama birkaç hafta tekrarlanabilir. Kanallarda herhangi bir iltihabi belirti kalmayınca kök kanalları hermetik ve sızdırmaz bir şekilde doldurularak kanal tedavisi tamamlanır.
Tedavinin başarısı, teknikten tekniğe, kişiler arasında ve dişten dişe değişmekle birlikte, prosedürlere uygun çalışma ile %95 oranında elde edilebilir. Şayet düşük bir yüzde ile başarısız olunursa, kanal tedavisi tekrarı (Retreatment) veya duruma göre kök ucu rezeksiyonu gibi alternatifler mevcuttur.